Hochschuldidaktisches Zentrum

www.unisg.ch
Auswahl INSTITUT
  • Institute
  • ACA-HSGInstitut für Accounting, Controlling
    und Auditing
  • CFM-HSGCenter for Mobility
  • FGN-HSGForschungsgemeinschaft
    für Nationalökonomie
  • FIM-HSGResearch Institute for
    International Management
  • FIR-HSGForschungsstelle für
    Informationsrecht
  • FWR-HSGForschungsstelle für Wirtschaftsgeographie
    und Raumordnungspolitik
  • GIMLA-HSG
  • IMP-HSGInstitut für Systemisches Management
    und Public Governance
  • IORCF-HSGInstitut für Operations Research
    und Computational Finance
  • IPW-HSGInstitut für Politikwissenschaft
  • IRM-HSGForschungszentrum für
    Handelsmanagement
  • ISCM-HSGInstitut für Supply Chain Management
  • IWE-HSGInstitut für Wirtschaftsethik
  • IWP-HSGInstitut für Wirtschaftspädagogik
  • MCM-HSGInstitut für Medien- und
    Kommunikationsmanagement
  • MED-HSGSchool of Medicine
  • OPSY-HSGLehrstuhl für Organisationspsychologie
  • SBF-HSGSchweizerisches Institut
    für Banken und Finanzen
  • SEW-HSGSchweizerisches Institut
    für Empirische Wirtschaftsforschung
  • SFS-HSGSeminar für Soziologie
  • SGI-HSGThe St.Gallen Institute
  • SIAW-HSGSchweizerisches Institut für Aussenwirtschaft
    und Angewandte Wirtschaftsforschung
  • WBZWeiterbildungszentrum Holzweid
  • Center
  • ACC-HSGAsia Connect Center
  • CDI-HSGCompetence Center for Social Innovation
  • CDI-HSGCenter for Disability and Integration
  • CFAC-HSGCenter for Aviation Competence
  • CFB-HSGCenter for Family Business
  • CFI-HSGCenter for Innovation
  • CFM-HSGCenter for Mobility
  • CHC-HSGCenter for Health Care
  • CLS-HSGCentro Latinoamericano-Suizo
    de la Universidad de San Gallen
  • FR-HSGKompetenzzentrum für die Geschichte des Öffentlichen Rechts an der Universität St. Gallen
  • GCE-HSGCenter for Governance and
    Culture in Europe
  • GCEI-HSGGlobal Center for
    Entrepreneurship & Innovation
  • GP-HSGGender Portal
  • HDZ-HSGHochschuldidaktisches Zentrum
  • ISCM-SCFLAB-HSGSupply Chain Finance-Lab
    der Schweizerischen Post
  • Smart Government LabSmart Government Lab
  • TME-HSGCenter für Transformative Management Education
Zurück zur Startseite
HDZ-HSG
  • Über uns
    • Anfahrt
    • Team
  • Angebot
    • CAS Ausbildungsprogramm
    • Weiterbildungskonzept
    • Aktuelles Weiterbildungsprogramm
    • Anmeldeformular Weiterbildungskurse
    • Teaching Analysis Poll
    • Teaching Exchange
    • IWP-Seminarraum
  • Publikationen
  • Kontakt
    • AGB HDZ
  • Suche
  • Sprache
    Deutsch
    English
  • Social Media, Newsletter
    • CEDAR
  • Login
  • Universität spezifische Links
    • Sitemap
Mobile Navigation

Sie befinden sich hier:

  1. HDZ
  2. Angebot
  3. Aktuelles Weiterbildungsprogramm
  4. 2023
  5. Using Visual Variation to spice up your Teaching Material and Approach
Aktuelle Navigationsebene
Vorherige Navigationsebene
Nächste Navigationsebene
Aktuelle Navigationsebene
  • CAS Ausbildungsprogramm
  • Weiterbildungskonzept
  • Aktuelles Weiterbildungsprogramm
  • Anmeldeformular Weiterbildungskurse
  • Teaching Analysis Poll
  • Teaching Exchange
  • IWP-Seminarraum
Nächste Navigationsebene
Aktuelle Navigationsebene
  • Blended Learning - Online-Seminar
  • Reflexions- und Denkprozesse auslösen und anleiten
  • Einsatz von Lernvideos in der Hochschullehre - Online-Seminar
  • Stimme bewegt
  • Using Visual Variation to spice up your Teaching Material and Approach
  • Körpersprache & sicheres Auftreten
  • Crashkurs Storytelling
  • Umgang mit schwierigen Seminarsituationen
  • Präsente Stimme - überzeugender Auftritt
  • Konfliktbeladene Gespräche konstruktiv führen
  • Supervising and Assessing Student Writing
Teilen auf Facebook Teilen auf Twitter Seite drucken!
Teilen auf LinkedIn Teilen auf Google+ Teilen auf Pinterest E-Mail
Weiterbildung
30.03.2023

Using Visual Variation to spice up your Teaching Material and Approach

A Primer on Variation Theory and its Application in Class for Anyone Teaching Complex Topics

Using Visual Variation to spice up your Teaching Material and Approach
Speaker
Date
Time
Subject
Prof. Dr. Martin Eppler
Thursday, March 30, 2023 08.30-12.00
Presentation & Appearance

Course Description

Making the complex clear in teaching is a challenging endeavor as we all suffer from a curse of knowledge (knowing our own subject too well). Variation theory offers a time-tested and rigorous, yet simple approach to make complex topics (so-called learning objects) accessible to learners. In this interactive and hands-on half-day course you will get to know Marton’s seminal Variation Theory and see its implications for university teaching, as well as a derived visualization approach called Visual Variation. This will enable you to make your teaching approach more systematic, engaging, and memorable.

Learning Objectives

Understand the key obstacles of learners regarding complex topics.
Understand the main elements of Marton’s contemporary Variation Theory for teaching.
Be able to evaluate teaching approaches and learning material using the variation approach.
Be able to use the five visual variation patterns to make your learning content clearer, more appealing, and more memorable.
Remember the key principles for visualizing learning content in a clear and engaging manner.

Course Content

  • The Challenge: Making the Complex Clear
  • The Approach: Variation Theory & The object of learning
  • The Method: The Five Visual Variation Patterns
  • The Application: In-class Exercises
  • The Caveats: Risks to keep in mind.
  • The Future: Trends in Variation-based Teaching
  • The Essence: Key take-aways and transfer help
 

Methodology

  • Interactive Lecture
  • Variation clinique: Example-based evaluations
  • In-class design exercises (plenary and in pairs)

Additional Information

The course book: Eppler, M.J. (2022). An Introduction to Visual Variation. (Can be used as pre-reading for the course or as a follow-up)

Target Groups

Anyone teaching complex topics, as variation theory has already been successfully applied and evaluated in such diverse fields as economics, chemistry, mathematics, biology, literature, physics, language learning, and law.

Instructor

Prof. Dr. Martin J. Eppler, (visual-literacy.org) is Full Professor of Communications Management, Prorector of the University of St.Gallen for Academic Affairs and Director of the Institute for Media and Communication Management (MCM). His research focus is on (visual) communication approaches and challenges: Communicating Analytics, Debiasing by Design, Collaborative Creativity, Design Thinking, Interactive Strategising, Knowledge Visualisation, Knowledge Communication, and Information and Data Quality. He has won various teaching and best paper awards and is the winner of the European Innovation Excellence Award 2021 for his Teaching of Research Methodology.

Anmeldung
  • Zum Anmeldeformular
Kontakt

Hochschuldidaktisches Zentrum
der Universität St.Gallen
Dufourstrasse 40a
CH-9000 St.Gallen
E-Mail:
Tel.: +41 71 224 26 30

https://hdz.unisg.ch

Akkreditierungen

EQUISAACSBAMBA

Mitglied von

Logo CEMSLogo PIMLogo APSIALogo gbsn

© Copyright 2022 Universität
St.Gallen, Schweiz · Allgemeine
rechtliche Informationen
·
Datenschutz

Dufourstrasse 50,
CH-9000 St.Gallen
Tel +41 71 224 21 11
Fax +41 71 224 28 16

From insight to impact

Menü
  • Suche
  • Sprache
    Deutsch
    English
  • Social Media, Newsletter
    • CEDAR
  • Login
  • Universität spezifische Links
    • Sitemap
  • Über uns
  • Angebot
  • Publikationen
  • Kontakt
  • Anfahrt
  • Team
  • CAS Ausbildungsprogramm
  • Weiterbildungskonzept
  • Aktuelles Weiterbildungsprogramm
  • Anmeldeformular Weiterbildungskurse
  • Teaching Analysis Poll
  • Teaching Exchange
  • IWP-Seminarraum
  • AGB HDZ